Poème خواطر شعرية (Mai )

 





خواطر شعرية                   



إتنسيت...

  

بقلم : نورهان يسرى




مش حصدق إنى إنتهيت

هو أنا أصلا كنت إبتديت

ده أنا لسه يا دنيا لا رحت ولا حتى جيت

أتفرض عليا الطريق وفيه مشيت

وف عز زحمته أنا إتنسيت

ياريتنى بيعت إللى باع وعمرى ما إشتريت

أنا كتير وياما على نفسى جيت

وياما على قلبى أنا دست وعديت

و ف عز جرحى وقفت وإتحديت

خلاص كفاية من الجرح أنا مليت

ولطمة ورا لطمة كتير أنا صديت

وورا ضهرى ياما حاجات كتير رميت

كفاية حرام والله أنا إكتفيت

يا ناس والله أنا عمرى ما إفتريت

لا عمرى جرحت قلب ولا عين بكيت

طول عمرى فاكر حبايبى وعمرى عليهم ما قسيت

ف الحزن والفرح ياما معاهم جريت

خلاص يا ناس أنا تعبت وكمان مليت

كفاية بقى والله أنا جبت آخرى وإستويت..


Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

Article المقال ( Septembre )

Article المقال ( Octobre )

Article المقال ( Septembre )